Världen behöver förbättras..

Jag förstår egentligen inte hur världen kan tillåta att folk blir hemlösa, att folk inte får i sig tillräckligt med mat för att orka dagen, att folk går runt omkring utan några vänner alls, att folk inte ens har råd att köpa ett klädesplagg på flera månader. Jag fattar inte att hur mycket pengar vi än skänker till olika fonder, skaffar fadder barn osv så ser jag fortfarande ingen skillnad på  världen.. eller är det bara jag som är blind och inte se skillnaderna? Visst att folk har hjälpt barn och vuxna i svåra situationer, det är ingen som inte kan säga att folk har gjort, men oftast visas det på t.ex. TV de dåliga saker som fortfarande finns kvar där ute, de visar nästan aldrig de saker som har förbättrats?
OM jag skulle så skulle jag kunna skänka hur mycket pengar som hellst för att t.ex. folk i afrika ska ha det bra. Att det ska kunna vakna på morgonen och få i sig en stor frukost, åka till skolan/jobbet och sen åka hem på kvällen och äta en stor middag med familjen för att sen somna skönt i sin mjuka säng MED stora sköna täcken och kuddar. Jag tycker att svenska folket (men inte  bara svenska folket) ska försöka skänka mer pengar MEN också ha kontroll på att verkligen pengar GÅR till de behövande. Att man inte bara skänker pengar till någon rik snubbe som sitter på gatan och ser fattig ut, tro mig; det finns folk till allt nu förtiden.
Jag blir så trött på världen ibland. Även fast jag vet att man kan vara med och påverka och göra olika förändring så kommer det fortfarande finnas massa dåligt kvar OCH det är så frustrerande.

http://www.youtube.com/watch?v=d08X2lN669k&feature=related

/ Linda

Kommentarer
Postat av: Anonym

hehe :)

2008-05-06 @ 11:39:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback