Störda skötersker och fullkåta gubbar..

Tänkte att det kanske var dags för en uppdatering här.
Det har hänt lite saker under den senaste tiden jag skrev här i allfall. Kan börja med att jag fick åka ner till vårdcentralen förra veckan för att efter tre dagar i rad gråtit mig till söms av att jag hade SJUKT ont i högra örat. Väl nere på vårdcentralen fick jag en sköterska som ETT. Inte var klar med sin utbildning än. TVÅ. Det gick inte och kommunicera med henne pga av att hon var utlänsk och inte lärt sig svenska. TRE. Hon var för hårdhänt. I Vilket fall.. Hon kollade i mitt öra och det gjorde as ont när hon gjorde det.. Sen så sa hon att jag hade en vaxprop i örat, en lättnad för mig skulle man kunna tycka eftersom att en vaxprop inte är något allvarligt MEN NEJ DÅ; Hon började snacka om att hon skulle suga i mitt öra med något som hon kallade för "en mini dammsugare" yeah great(!) tänkte jag. Jag fick gå ut och vänta i korridoren för att jag skulle göra något i något rum.. En annan sköterska ropade in mig och jag fick sätta mig i en stol för att göra ett stickprov.. Efter att det hade snurrat till i huvudet (Jag har jätte lätt att svimma för såndär) så fick jag sticket i fingret och en kommentar "Nu kan du sluta hata mig för nu är det över". Jag gick ut i rummet för att vänta på den där konstiga ickesvenska-ickeutbildade sköterskan som skulle ta mig in i världens mardröm.. vilket jag inte visste om då! Jag fick sätta mig i stolen, i en obeväm stol eftersom att hon inte reglerade den efter min nacka eller något utan jag fick sjunka ner med hela kroppen och satt helt fucked up i stolen.. Hon började fixa i ordning sakerna till "mini dammsugaren" och jag bara satt där och blev mer och mer nervös och mer och mer svimfärdig.. Tills hon började suga i örat och det lät "SWIIIIISWH" skit högt i örat.. Hon drog ut den där grejen och skulle på't igen och jag frågade: Ska du in längre med den där? Hon ba: Va? jag inte förstår. Så då var jag tvungen och börja prata ENGELSKA för att hon skulle fatta. Jävla idiot! Hon ba: JA JA, mer in mer in! Och då ran bägaren över och jag höll på och svimma och jag kunde inte sluta gråta. Det var en sjuk upplevelse som jag aldrig vill uppleva IGEN! Och det värsta av allt, jag hade ingen vaxprop, som hon sa. Jag hade svamp i örat, hur man fan kan få det! Jävla idiot och säga fel. Så jag fick drop och medicin för att gå på och nu är smärtan äntligen över! Underbart! Oj det blev en lång berättelse. Från en sak till en annan.. Jag har också vart på kryssning.. Orkar inte berätta allt men fan vad jag blir tokig på alla äckliga slämiga gamla karlar som ska äckla sig på kryssningar. Vi tjejer åker dit för att ha kul, dansa och dricka och bara umgås medans alla äckliga gubbar åker dit för att få ett knull, det är sjukt! (Och nej, endel killar behöver inte ta åt sig). OCH sen har jag bara jobbat och jobbat.. OCH i dag fick jag min lönespec, fan va glad jag blev! Jag fick 1200:- mer än vad jag hade räknat med så jag är glad! =) yes I am! Nu ska jag ut och ta lite frisk luft i sommarvädret. Har var ensam sedan måndags och Bells har vart här varje dag från dess men just nu är hon och jobbar. Mamma, pappa och lillasyster kommer hem senare i kväll! Skönt och få lite liv i huset.. Saknar min hund! <3

Ska bli bättre på att upptadera här, Jag lovar!

/ Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback