Måndag.

Nu är det måndag(!) och det betyder att det är första dagen på veckan,
första dagen på någe nytt.. FÖRSTA dagen på Linda´s nya liv.. eller?

"Linda´s nya liv" menas med att jag ska ta tag i mitt liv. I mitt nya liv
kommer mina dagar se ut ungefär något i den här stilen:
Åka till skolan och INGEN skolkning.
Efter skolan så åker jag hem och gör allt som har med skolan
och göra så jag slipper tänka på det senare på kvällen.
Efter 7 är det förbjudet att ens tänka på att öppna någon skolbok
för då är det FÖRSENT, jag hade min skoltid innan för efter 7 så
ska jag, 5 dagar i veckan, gå en lång promenad med någon el själv,
(spelar inte så stor roll eftersom att mp3:n kan hålla mig sällskap).
Senast halv 12 ska jag vara i säng och INTE vid klockan 2 som förut.
Dock så kan fredagensfestande hålla på till 2 men det är ett undantag.
Godis, chips, läsk, pizza och ev. alkohol får inte ätas/drickas förens
på fredagarna.. Får jag någe ryck och vill äta en chokladkaka på
tisdagkvällen så blir de inge snacks på fredag.. haha, låter som
om det är min mamma som skriver det här. Men nu ska det bane
mig bli ordning och reda. Mest för att jag själv ska må bra av det och
känna att jag har gjort ett bra jobb i skolan när jag ska ta studenten,
men också för att min kropp ska inse att man inte bara kan moffa
i sig massa utan att få konsekvenser utav det.
Jag vill så gärna att det här ska funka! Det har funkat för andra, så
varför skulle det då inte funka för mig? Rätt inställning.. Hoppas jag.
Så det första jag ska göra i dag när jag vaknar är att åka in till stan
och köpa mig en såndär berömd kalender som jag ska skriva ner
ALLT i.. Jag hoppas bara att jag sköter den den här gången!

Hej då gamla Linda ;)

/ Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback