Heal the World..

Man vill bara ha och ha hela tiden.
Även fast jag kanske har 20 väskor så skulle det inte skada med EN till. Även fast jag har ett rum så skulle det väl inte skada att kräva ett STÖRRE rum för man har ju massa saker man måste få plats med ju? 1 Garderob räcker inte, 3 garderober räcker knappt heller, kanske vill man ha just den ögonskuggan även fast man har 3 st ögonskuggor med samma färg bara att den ena kanske är lite mörkare, den andra är glittrigare eller den tredje är ljusare? Man vill bara ha massa nya saker hela tiden.
Jag har aldrig klagat på hur jag lever. Jag är inte fattig och jag är inte rik. Jag bor i en relativt stor villa med två föräldrar som har en inkomst som är normal, Två syskon har jag också som är friska och pigga, jag har haft hur många husdjur att jag till och med har tappat räkningen och till och med glömt bort namnen på endel, jag har en bra skola att gå på som jag trivs i och mina vänner älskar jag. MEN varför går man jämt runt och klagar på att allt e så dåligt? Man går runt och klagar på att man vill ha den och den saken, men att man inte har råd (När man egentligen har det). Man tänker aldrig på att man ska uppskatta det liv man har, att man ska va glad för den där lilla rosa fluffiga gosedjuret man fick på skoj av en kompis.. ja jag vet inte vad. Man har för stort ego för att inse att man har världens bästa liv i jämförelse med dom som bor i de fattiga länderna. De har knappt någon mat att äta, kläderna är trasor dom suttit och sytt ihop själv, leksaker finns inte i deras värld utan iställe springer de t.ex. runt och leker att en coccosnött är en fotboll.
OM jag kunde så skulle jag vilja ge alla de där hemlösa, fattiga människorna ett hem och en start på ett nytt liv. Visst har de kärleken för varandra där MEN för att överleva måste de iallfall få i sig mat så att de överlever och får  uppleva den där kärleken. Jag blir super ledsen när jag ser såna här videor. Varför kan inte alla få leva ett bra liv?

Eh fan, jag vet inte vad jag snackar längre.. Stava kan jag inte heller göra. Kan inte tänka klart just nu!

Kolla på egen risk (Dock missar du någe om du väljer att inte kolla);



/ Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback