Det går bra nu..

Det känns bra just nu, väldigt bra.
När jag sprang ut från Duveholmshallen den 9:e Juni med studenthatten på huvudet och humöret på top så tänkte jag; vad fan ska jag göra i höst? Men det har rullat på enda sen dess och jag har jobbat nu i 3 månader på Factory outlet och det är kul! Jag trivs super bra där, och personalen är galet bra där! Nu har jag fått ett schema för 2 helger i månaden vilket betyder att jag i allfall kommer få minst 2500:- i månaden nu i 5 månader framöver; vilket känns sjukt skönt! Sen kommer jag, hoppas jag, bli mycket in ringd! Skulle inte ha jobbat förra helgen lördag, söndag och inte heller onsdag, torsdag, fredag och i dag men jag blev tillfrågad om jag ville göra det, så har jobbat lite extra.. Sen nu ska jag jobba tisdag, onsdag och torsdag och sen veckan efter det; tisdag, onsdag, torsdag, fredag, lördag och söndag.. Så det känns skönt och ha lite jobb =) Inte bara för pengarnas skulle utan för att man då alltid har något att göra än att bara sitta hemma! Men mycket av pengarna kommer jag såklart att spara! Jag menar; Har jag klarat mig på 1050:- i månaden i 3 år nu så varför skulle jag inte kunna klara mig på den plus kanske en 500 lapp extra varje månad nu? Så jag hoppas att jag kan spara mycket.. Känns skönt eftersom att jag ska betala körkortet (När jag nu börjar med det?), flyttahemifrån-saker (Jag har ganska mycket saker men det är fortfranade grejer som fattas som t.ex. möbler), en bärbar dator och förstårs lite extra pengar om något skulle krisa sig; minst 10 000:- ska man ha i beredskap, det är mitt minimum.. T.ex. om något måste lämnas in på lagning, något går sönder och du måste köpa ny sak eller om räkningarna bli högre än vad man hade tänkt sig! Nej nu ska jag inte sitta och hålla på och babbla om det här.. Ska ut nu!

I'm happy.


Juste; Jag måste börja betala hemma efter den här lönen.. Tjänar jag över 5000:- någon månad så måste jag betala 17% av min lön till mamma och pappa. Helt okej tycker jag faktiskt!

/ Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback