Onsdag

Jag ville inte att mina armar skulle glida i från dig när jag
väl hade omfamnat dig.. Jag ville att vi skulle stå där i all
evighet och aldrig släppa taget om varandra.. Sen vaknade
jag upp ifrån drömmen och allt krossades och blev förstört.

-







( Ifrån Katrineholms kuriren, av Solveig)
Dödsfall
ONSDAG 28 FEBRUARI 2007
Yngve Rudin
Yngve Rudin, Kåsta, Vingåker, har avlidit i en ålder av 77 år. Han föddes den 30 december 1929 i Beckershov i Östra Vingåker där fadern var ladugårdskarl. Familjen bodde på fler ställen. 1938 flyttade de till Kåsta väster om Vingåker. Yngve Rudin gick i Kåsta skola, och hade som ung olika arbeten i trakten. Han började sedan som till- skärare på Widengrens konfektionsfabrik i Vingåker. Han arbetade också som asfaltläggare innan han blev kranförare åt byggfirman Karlsson och Wingesjö och Flens Bygg. För Flens Bygg gjorde han bland annat arbeten i Prag i Tjeckoslovakien. Efter det blev han Securitasväktare med uppgift att bevaka Scandiafelt i Högsjö, ett företag som han senare tog anställning hos. Från 1976 och fram till sin pensionering arbetade han på beredningsavdelningen.
1965 byggde han en villa i Vannala i Vingåker. 1981 flyttade han åter till Kåsta och torpstället Ängdal. Yngve Rudin tyckte om jakt och fiske, och på senare år ägnade han sig också åt hobbysnickeri. Som pensionär hade han tid för torpstället, och även för stugan på Öland som han köpte för tio år sedan. Där brukade han tillbringa somrarna. På senare år sviktade hälsan, och den 24 februari avled han efter en tids sjukdom.
Närmast anhöriga är makan Solveig, sju barn, och tretton barnbarn.




Jag älskar och saknar dig Farfar!
It's hard to let go.. When there's always something there reminding me!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback