En del av oss försvann.

Jag kommer i håg när vi va små, jag, frida & Sofie och du
alltid bruka komma hit och väcka oss på mornarna när våra
föräldrar började jobba tidigt.. Du gjorde i ordning frukost och
gick och tände i alla rum och jag kommer ihåg att jag blev alltid
lika irriterad varje gång lampa tändes och jag kommer i håg exakt
hur din röst lät och va du sa "Linda, vaknade nu det är frukost sen
skola". Sen varje gång vi åkte upp till dig och Solveige uppe i kåsta
och vi lekte i eran sandlåda och i eran lekstuga, det var dagar, BRA
dagar, Medans du, solveige, mamma & pappa satt på verandan och
kollade på.. Sen hur vi stog och döpte era kycklingar med olika namn.
När vi inte hade lust och va ute så smög vi alltid in i huset och testa
Solvegies halsband och sen smög vi saknta upp för trappan för att
kolla vad som fanns på övervåningen men precis då kom ni in och
sa lite irriterat att vi inte fick va där uppe.. Har än inte vart på över-
våningen.. Undra om jag ska smyga upp där nästa gång?! ;) Då
skulle du bli glad va? ;). Jag kommer i håg att vi också alltid fick
toblerone, så himla gott! Det va nästan det man längtade till när
du kom.. Man visste alltid att du hade några toblerone i fickan som
vi sen skulle få. OCH eran hund, den där taxen! Varje gång jag kom
till er när jag va lite så hoppade den där förbaskade hunden upp på
mig.. Och det va så min hundrädlsa ploppa upp! Fast nu så är jag
inte rädd för hundar längre iallfall. De sista åren så träffade vi inte
dig så mkt med du betyde ju inte mindre för det än va du gjorde för
oss när vi va mindre.. Och du kommer alltid betyda för oss! Men nu
har du lämnat oss, fast det va väl bättre än och ligga och lida på ett
sjukhus, sjukhus som du inte tycker om. Så det va väl bäst det som
hände.. Solvegie sa iallfall att du somnade in lungt där i sängen.
R.I.P

image34


/ Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback