Onsdag

I dag så har jag vart med Bella i Norrköping =)
Köpte ett par svarta jeans, Blå glittrig ögonskugga från
make up store, Flytande glitter ögonskugga från Make up
store & lite penslar och borstar för smink.. Hittade inte så
mycket annat.. Min mamma & pappa blev iallfall nöja över
att jag köpte ett par jeans eftersom att jag har så några nu
förtiden! ;D Plus att det va därför dom gav mig pengar.. Snart
kommer Studiebidraget också så då har jag mer pengar! =)

Jag skulle egenkligen va i Katrineholm nu och festa med Sofie,
Caisa & Agnes MEN tåget från Norrköping till Katrineholm blev
försenat så jag kom inte hem förens vid halv 10 när jag egenkligen
skulle vart hemma vid kvart i 8 =/ lite tråkigt men sånt händer ibland.

I morgon har jag ingenaning vad jag ska göra.. Eller JO jag ska till
Katrineholm och handla på Willys med min mamma! ;) Sen får jag se
om jag hittar på nånting under kvällen eller om det blir hemma! På
fredag ska jag iallfall in till Bella på tjejkväll med Sofie =) Så det ska
bli trevligt att umgås lite oså.. Sen kommer ju mina kusiner från Västerås
till oss på Lördag och sover här tills på Söndag SEN kan jag börjar med
att tapetsera och fixa glovet i det nya rummet jag ska få och jag ska försöka
få pappa & mamma och följa med till IKEA så att jag kan köpa bord och
sånt.. Annars blir rummet ganska tomt eftersom att det är dubbelt så
stort som mitt rum som jag har nu.. Hoppas på det bästa resultatet iallfall!
Ska nog ta för och efter bilder =D Så ni får se resultatet om kanske några
veckor eller någon månad! Men det kommer iallfall bli snyggt.. Hoppas jag! =)

-
I dag när vi skulle åka med bussen från Katrineholm ser jag att polisen
kommer med sin bil.. Och gissa vad som ligger där utanför buss väntesalen?
JO en man som ligger där.. jag vet inte hur länge han hade legat där, om han
va död eller om han bara låg och frös där? men jag fick värsta rycket i magen
och under den tiden vi åkte hem med bussen så började jag tänka på massa
saker.. Tänk dom som inte har något hem och komma hem till? Som ständigt
sover på gatan och som tigger pengar? Jag blir sjukt rädd när jag tänker på det
och på hur BRA jag egenkligen har det. Varje dag äre nånting jag klagar på,
något jag vill ha som jag sen får.. Bortskämd som jag är jämförelse med dom
som inte pengar har.. Min familj har säkert kläder för mer en 30 000 sammanlagt,
elektriska grejer för säker över 50 000, två bilar, Smink för kanske 10-15 tusen,
Skor & ytterkläder för kanske 15 000 - 20 000 eller mer, Två datorer, ett stort kök
och alla barnen har ett EGET sovrum, vi har båt & studsmatta, två altaner m.m..
OCH ändå så klagar vi på att vi har för lite pengar, vi har inte råd med det och det
och det.. Men vi har ju ungefär allt en familj som bor i villa har.. Som alla andra
familjer som har hem.. Men vad har dom som är hemlösa? Kanske två ombyten,
en filt och sen små pengar som dom samlar ihop på en dag så dom kan äta lite
under dagen.. Det är och fy och skam hur det kan vara såhär?!! Jag menar, såhär
borde det egenkligen inte vara.. Jag säger inte att man kan köpa lycka MEN att
iallfall ha en varm lägenhet och komma hem till på kvällarna och att kunna äta
sig mätt varje dag.. Och förstår, kärlek till vänner, familj, sambo, fru eller man..
Egenkligen borde jag va världens lyckligaste människa som har ALLT som
man önskar sig plus lite till.. Men ändå är man inte lycklig för man vill bara ha
mer och mer för att man tror att man blir lyckligare och gladare av saker.. man
har ju sin familj, borde man inte va lycklig? Endel är lyckliga, endel är inte det..
Vi borde egenkligen va lyckliga att vi har några som bryr sig om oss och ett hem!
herregud va babblar jag om? Jag fick nog en rejäl tankeställare när jag såg den
där killen ligga där på marken.. Han verkade så övergiven och ensam! Vem vet
jag kanske har fel? Han kanske bara va full och tog sig en tupplur vem vet? Men
det såg så himla fel att han bara låg där och att ingen tog hand om honom.. =/
Ah förutom när polisen kom då.. Det är bra att polisen finns till hands ibaland! =)
Men men, jag tror jag har skrivit tillräckligt nu så nu ska jag gå och lägga mig!


/ Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback